logo دانلود اپلیکیشن وی وی موی

نقد فیلم Dune: Part One 2021

اقتباسی از رمان علمی-تخیلی فرانک هربرت درباره پسر یک خاندان سلطنتی که محافظت از ارزشمندترین دارایی و حیاتی‌ترین عنصر کهکشان، به او سپرده شده است.

 

داستان فیلم در آینده دور در جریان است، زمانی که زندگی در کهکشان های مختلف عادی شده است و عصر پادشاهان دوباره برگشته است و نژاد های مهم و خاصی بر دنیاها حکومت می کنند.

 

داستان فیلم در آینده‌ای دور و در سیاره‌ای به نام آراکیس رخ می‌دهد که به خاطر طبیعت بیابانی خود به تل‌ماسه مشهور شده‌است. این سیاره که تنها منبع ماده‌ای ارزشمند به نام ملانژ است، آوردگاهی برای نزاع چندین گروه مختلف می‌شود…

 

فیلم داستان اسطوره‌ای و احساسی پاول آترییدز در یک ماجراجویی قهرمانانه را دنبال می‌کند که او به‌عنوان یک مرد با آینده درخشان و با استعداد بالا به دنیای می‌آید که سرنوشتش فراتر از درک او است که باید به خطرناک‌ترین سیاره موجود در جهان سفر کند تا از آینده خانواده و مردمش اطمینان حاصل کند. همان‌طور که درگیری نیروهای بدخواه برای به انحصار در آوردن گرانبهاترین منابع جهان که می‌تواند بزرگ‌ترین پتانسیل‌های بشر را افشا کند، بسیار شدت گرفته، تنها کسانی می‌توانند از این مناقشات زنده بمانند که بتوانند ترس خود را شکست دهند و فاتح آن شوند.

 

داستان پسر یه خاندان سلطنتی که محافظت از ارزشمندترین دارایی و حیاتی‌ترین عنصر کهکشان بهش سپرده شده…

 

تلماسه یک خانواده نجیب درگیر جنگی برای کنترل با ارزش ترین دارایی کهکشان می شود در حالی که وارث آن درگیر چشم اندازهایی از آینده ای تاریک می شود…

 

دانلود فیلم Dune 2021 (تل‌ماسه) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در

 

از نظر جسمی برایم دردآور است که یک نقد منفی برای “Dune” بگذارم و به فیلمی که 2 سال مشتاقانه منتظر دیدن آن بودم ، چنین نمره پایینی بدهم. توجه: این تجربه ذهنی من بود و من قصد دارم نظر شخصی خود را در مورد فیلم بیان کنم. لازم به ذکر است که من تنها فردی هستم که می شناسم او را دوست نداشتم (اگرچه هنوز افراد زیادی آن را ندیده اند). در هر صورت ، من به شما پیشنهاد می کنم همچنان به تماشای آن در سالن تئاتر بروید و نظر خود را درباره آن اعلام کنید.

مقدمه ای کوچک برای کسانی از شما که کلمه “Dune” را در زمینه فیلمی برای اولین بار “دون” یک رمان علمی تخیلی دهه 60 است که در زمان سفرهای فضایی پیشرفته رخ می دهد. خانواده پل جوان (تیموتی شالامت) وظیفه حفاظت از سیاره آراکیس را بر عهده دارند ، محلی برای ارزشمندترین منبع کهکشان: “ادویه”. “Dune” با مردم بومی خصمانه ، کرم های ماسه ای غول پیکر و جنگ های بین ستاره ای ، توسط برخی به عنوان “جنگ ستارگان برای بزرگسالان” توصیف می شود. این حماسه پرفروش (که من آن را نخوانده ام) در سال 1984 توسط دیوید لینچ با موفقیت سازگار نشد ، اما تل‌ماسه 2021 در اینجا قرار بود اقتباسی باشد که برای هر طرفدار راضی خواهد بود و داستان حماسی را برای او زنده می کند نسل های جدیدتر دنیس ویلنوو کارگردان در 10 سال گذشته خود را استاد فیلمسازی ثابت کرده است (Blade Runner 2049 ؛ ورود ؛ زندانیان ؛ سیکاریو). به نظر می رسید که او مردی عالی برای این کار است ، با توجه به اینکه او کارهای غیرممکن را انجام داد و دنباله ای برای فیلم کلاسیک “Blade Runner” ساخت که بهتر از فیلم اصلی بود. همانطور که دیدم ، “دون” قرار بود بزرگترین ، هیجان انگیزترین و گران ترین فیلم سال باشد (فقط به بازیگران فیلم نگاه کنید) ، و آخرین باری که برای دیدن یک فیلم هیجان زده بودم احتمالاً جنگ بینهایت 3 سال پیش من برای بهترین تجربه سینمایی ممکن – IMAX 3D ؛ و بلیط های اولین تاریخ انتشار در کشورم را خریداری کردم. سه ساعت بعد ، با حال بدی از تئاتر بیرون آمدم. همانطور که می گویند: “ناامیدی من قابل اندازه گیری نیست و روزم خراب شده است”. و بعد از دو روز تفکر در مورد آن ، اصلاً اینطور نیست زیرا من انتظارات خود را بسیار بالا برده ام.

این چیز کوچکی به نام “ساختار نمایشی” وجود دارد: چگونه هر اثر نمایشی مانند کتاب یا فیلم ساخته می شود یا باید ساخته شود. واضح است که انحرافات و نسخه های مختلفی از آن وجود دارد (مواردی مانند Memento و Pulp Fiction هنوز وجود دارد) ، اما احتمالاً منطقی ترین ، مفیدترین و پرکاربردترین آن “هرم Freytag” نامیده می شود و از پنج بخش تشکیل شده است: شرح (مقدمه ای بر شخصیت ها و تنظیمات) ، افزایش عملکرد ، اوج ، کاهش عملکرد و وضوح. آنها این ساختار را در مدرسه به عنوان راهنمای مقاله نویسی به شما می دهند. “Dune” یک نمایشگاه 2 ساعته و 35 دقیقه ای است. توطئه ای وجود ندارد. ماجرا را فراموش کردند. فیلم قبل از شروع هر نوع اکشن رو به پایان به پایان می رسد. پس از دو سال و سه ساعت انتظار ، مستندی از نشنال جئوگرافیک به نام “زندگی پل: مبارزات در آراکیس” دریافت می کنید. من اعتراف می کنم که هیچ ایده ای نداشتم که ویلنوو از همان ابتدا برنامه ریزی کرده بود که Dune یک فیلم دو قسمتی باشد ، اما من نیز نمی توانم سرزنش شود زیرا از بازاریابی آن کاملاً مشخص نبود. قضاوت بر اساس این واقعیت که کل تماشاگران بعد از پایان ناگهانی ناگهانی گیج به اطراف نگاه کردند – من تنها آن نبودم. هرچند که واقعاً مهم نیست ، من به سینما نیامدم تا سه ساعت با چیزی آشنا شوم که ممکن است هرگز ساخته نشود – ویلنوو هنوز قراردادی برای دنباله آن امضا نکرده است ، فقط در صورت این قطعه ساخته می شود پول کافی می سازد چگونه می توانید بدون داستانی منسجم که کاملاً بر ادامه آن متکی است ، فیلمی بسازید بدون اینکه مطمئن باشید که این ادامه در حال ساخت است؟ چرا شما هرگز با این شانس ها روبرو می شوید و چرا دست کم کاری مهم در قسمت اول انجام نمی دهید ، بنابراین می توان آن را به عنوان یک تصویر مستقل در نظر گرفت و از آن لذت برد؟

این در اینجا متوقف نمی شود. شاید این بیشتر انتقاد به مطالب منبع باشد ، اما Dune مانند یک کتاب تاریخ ساخته شده با بازیگران بسیار واقعی ، سیاست و جزئیات کوچک است. این مانند “مریخی” با دقت علمی فوق العاده است ، اما در اینجا نویسنده یک جهان را در نظر می گیرد و واقع بینی را به حداکثر می رساند ، و از طریق تمام جزئیات کوچک در مورد نحوه عملکرد این جهان فکر می کند: تجارت ، برداشت ادویه ، دین ، ​​جنگ … معمولاً شگفت انگیز است که نویسندگان آنقدر به جزئیات توجه می کنند ، اما در این مورد کار نمی کند. به نظر می رسد که شما در حال تماشای یک مستند درام درباره تمدن باستانی (علیرغم اینکه در آینده) با هر جزئیات جزئی دقیق ساخته شده اید. شما کل جهان خلاقیت را در کف دست خود داشتید ، اقیانوسی از پتانسیل نامحدود ، و تصمیم گرفتید به سادگی “ژئوپلیتیک زمین” را در لباس علمی تخیلی قرار دهید؟ احساس کردم این مرزهای فکری مصنوعی را با گره زدن داستان به مشکلات و الگوهای زندگی واقعی تعیین می کنم و به طور جدی از پتانسیل خلاقیت دون جلوگیری می کند. حرف من این است – من برای تماشای اخبار به سینما نیامده ام.

نکته آزاردهنده این است که جنبه های سینمایی و بصری فیلم چقدر متضاد است – فیلمبرداری گریگ فریزر ، که به شدت یادآور کار است از راجر دیکنز ، بهتر از این نمی شود. مقیاس غیرقابل تصور تل‌ماسه واقعاً نولان بزرگ است و صدای IMAX باعث می شود شن و ماسه روی گونه های شما برسد. تقریباً می توانید بوی خفیف و لطیفی از هلو را که از شخصیت اصلی منتشر می شود ، احساس کنید. همچنین ، علی رغم محدودیت اتاق بازی ، بازیگری به سادگی درجه یک است ، مجموعه ای تحسین برانگیز که تک تک بازیگران در جای مناسب خود هستند. با این حال ، وقتی صحبت از موسیقی متن مورد علاقه هانس زیمر می آید ، احساس می کنم بسیار ساده است – گاهی اوقات خنک ، اما در مقایسه با آثار قبلی او ، از بین ستاره ای ، آغاز و گلادیاتور گرفته تا شیر شاه ، بسیار دور از چشمگیر است. اما همه این عناصر مثبت نمی توانند بزرگترین شکست همه آنها را جبران کنند – فقدان داستان ساده. من فیلم را با دوست دخترم و پسر عمویم تماشا کردم. آنها هر دو آن را دوست داشتند و من از آنها خواستم در 2-3 جمله به من توضیح دهند که فیلم درباره چیست. آنها نمی توانستند. و من نیز نتوانستم ، زیرا به هیچ چیز مربوط نمی شود. این سه ساعت معرفی فیلمی است که ممکن است هرگز به وجود نیاید.

صادقانه بگویم ، تریلر هیجان انگیزتر از خود فیلم بود.

 

دانلود فیلم Dune 2021 (تل‌ماسه) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در

 

دنیس ویلنوو آنچه را که برای دهه ها غیرممکن تلقی می شد ، انجام داد و نوشت و اقتباس وفادارانه ای از رمان علمی تخیلی خارق العاده فرانک هربرت در سال 1965 نوشت. و من اینجا هستم تا به شما بگویم ، او این کار را انجام داده است ، او واقعاً این کار را انجام داده است.

من در سال 1992 با انجام بازی ویدئویی DUNE که در آن سال منتشر شد ، با دنیای دون آشنا شدم. داستان کاملاً مرا جذب کرد ، بنابراین تصمیم گرفتم کتاب را بخوانم. و تا به امروز ، این یکی از بهترین داستانهایی است که من خوانده ام. داستانی کاملاً بزرگ و پر از جزئیات ، و سازگاری با صفحه بزرگ را بسیار سخت می کند ، حتی امروزه با همه فناوری هایی که در اختیار داریم.

من فیلم ساخته شده توسط دیوید را دیدم لینچ ، چند سال پس از خواندن کتاب ، و حدود 10 سال پس از انتشار ، و من از آن لذت زیادی نبردم. فیلم 1984 به طور کامل در درک اصل رمان شکست می خورد ، و احساس سطحی و بدون تمرکز می کند.

یکی از تفاوت های اصلی با تل‌ماسه و فیلم 1984 این است که ویلنوو تنها بر فیلم اول تمرکز کرده است. نیمی از اولین رمان و با بیش از دو ساعت و نیم زمان اجرا ، او می تواند بیش از آنچه لینچ می تواند روی جزئیات کوچک تمرکز کند. اما از طرف دیگر ، این بدان معناست که تل‌ماسه هیچ نتیجه ای ندارد.

با خواندن کتاب ، می دانم که بعد از آن چه می شود ، می دانم که این داستان چگونه به پایان می رسد. اما بسیاری از مردم که تل‌ماسه را تماشا می کنند ، به ویژه کسانی که کتاب را نخوانده اند ، بدیهی است که می توانند احساس کنند که در حال تماشای پیش نویس یک چیز عالی هستند ، که هرگز اتفاق نمی افتد. این یک حرکت بسیار مخاطره آمیز از سوی ویلنوو و شرکت های تولید کننده است ، زیرا این تنها در صورتی امکان پذیر است که قسمت 2 منتشر شود تا داستان به پایان برسد. این به گونه ای است که آنها با سه گانه “ارباب حلقه ها” این کار را کردند.

اما ، هنوز ، بدون نتیجه گیری ، این چه انفجار عظیمی از یک فیلم است. من قبلاً آن را دوبار در IMAX دیده بودم و مقیاس بزرگ همه چیز ، کرم های ماسه ای ، کشتی های فضایی ، پرنده های پرنده ، ساختمان ها ، جلوه های صوتی ، موسیقی متن ، مکان ها. به هر معنی کلمه حماسی است. و همه اینها بدون از دست دادن روابط عمیق بین شخصیت ها. این فیلمی است که به طرز فوق العاده ای می تواند هیبت فوق العاده را با احساسات واقعی قلبی ترکیب کند.

بازیگران تقریباً بازیگران خوبی هستند و همه نقش های خود را به خوبی ایفا می کنند ، اگرچه احساس کردم برخی از آنها به اندازه کافی صفحه نمایش ندارند زمان.

تل‌ماسه کتاب را از نزدیک دنبال می کند ، اما برخی چیزها تغییر کرده و/یا کنار گذاشته شده اند تا در قالب فیلم جا بیفتد ، باید اعتراف کنم که در هنگام مشاهده دوم IMAX ، احساس کردم شاید ویلنوو باید این را به عنوان یک سریال کوتاه اقتباس می کرد. اما این می توانست مقیاس بزرگ همه چیز را به طرز چشمگیری تغییر دهد ، اما از طرف دیگر ، او می توانست عمق بیشتری در افسانه داشته باشد. دو ساعت و نیم برای اقتباس نیمی از اولین رمان ، آن را به شدت محکم می کند. و با همه چیزهایی که در طول تل‌ماسه مدام از شما تغذیه می شود ، پیگیری و درک همه آنها تا حدودی دشوار می شود.

اما با توجه به اینها ، من واقعاً امید زیادی به تل‌ماسه داشتم ، یکی از آن افراد بیش از حد باور کرد حدود 30 سال است که منتظر تل‌ماسه هستم. و هنوز هم ، بیشتر تل‌ماسه یا آنطور که خودم تصور می کردم ، یا بهتر است.

آنچه دنیس ویلنوو در اینجا انجام داده است ، واقعاً بسیار شگفت آور است ، او در واقع DUNE را ساخته است. بالاخره اینجاست ، غول پیکر است و تقریباً به هر چیزی که خواستم نزدیک است.

تنها اشکال بزرگ ، همانطور که اشاره کردم این است که تل‌ماسه هیچ نتیجه ای ندارد ، دو ساعت و نیم ساخت است برای چیزی فوق العاده ، که هرگز اتفاق نمی افتد ، اما هنوز یک حماسه بزرگ است که دارای موسیقی متن عالی ، بازی محکم ، CGI فوق العاده و جلوه های صوتی و مکان های فک کننده با فیلمبرداری درخشان است. این به طور قطعی برای صفحه نمایش بزرگ ساخته شده است ، بدون شک در این مورد.

دنیس ویلنوو بار دیگر به ما نشان داد که او باید یک نیروی حساب شده ، فیلمساز درخشان و یکی از بهترین های نسل خود باشد ، حتی یکی از بهترین های تمام دوران.

من به تل‌ماسه نمره 10 از 10 می دهم. ما به قسمت 2 نیاز داریم ، به شدت به آن نیاز داریم. این داستان مستلزم پایان یافتن است. اما اگر هرگز نیاید ، من فقط نیمه آخر اولین رمان را با تل‌ماسه به عنوان الگو تصور می کنم.

 

دانلود فیلم Dune 2021 (تل‌ماسه) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در

 

تماشای اقتباس پیشگامانه کارگردان دنیس ویلنوو از رمان علمی تخیلی کلاسیک فرانک هربرت «تلماسه» مانند ضیافت در بوفه‌ای است که همه چیز را می‌توانید بخورید. می‌توانید در طول اجرای ۱۵۶ دقیقه‌ای اسپارتان آن، به جنگ‌جویان و توطئه‌های فراوان دست بزنید. برخلاف سلف بدبخت خود، «تلماسه» (1984) که به شدت مورد انتقاد دیوید لینچ قرار گرفت، که کار عظیم هربرت را در یک گریز 136 دقیقه‌ای پراکنده کرد، ویلنوو این حس خوب را دارد که همه چیز را در یک فیلم جمع نکند. در عوض، این ریبوت 165 میلیون دلاری تنها نیمی از داستان را ارائه می‌کند، در حالی که باید تا دنباله آن وقت بگذاریم. ممکن است برخی از طرفداران علمی-تخیلی از این چشم انداز خجالت بکشند، اما برادران وارنر حاضر نشدند دنباله آن را قبل از اینکه «تلماسه» اقبالی به باکس آفیس داشته باشد، عرضه کنند. توجه داشته باشید، نشستن به مدت دو ساعت و سی و شش دقیقه نه تنها به هدف نیاز دارد، بلکه به صبر نیز نیاز دارد. در همین حال، ویلنوو چندین صحنه لینچ را بازخوانی می کند، اما این کار را با گستره و خودانگیختگی بیشتری انجام می دهد. شما نمی توانید درگیر ترکیب ترن هوایی از قهرمانی های صخره بند سفید و دسیسه های سیاسی بیزانسی شوید. اگرچه «تلماسه» در زمره داستان‌های علمی تخیلی طبقه‌بندی می‌شود، اما هرگز به یک اپرای فضایی «باک راجرز» نوجوانان تبدیل نمی‌شود. لنز «جنگ ستارگان: سرکش وان»، گرگ فریزر، این شخصیت‌های بزرگ‌تر از حد معمول را در مقابل مناظر سورئال در نقاشی‌های دیواری بسیار زیبا به تصویر می‌کشد. اطراف تیموتی شالامه، که به عنوان قهرمان مطرح می‌شود، یک بازیگر قدرتمند متشکل از اسکار آیزاک، جاش برولین، ربکا فرگوسن، جیسون موموآ، خاویر باردم، دیو باتیستا و استلان اسکارسگارد هستند. به طور کلی، «تلماسه» استانداردهای بلاک باسترهای علمی تخیلی را بالا می برد. با این وجود، فیلمسازان با اضافه بار روایی مخاطب را گیج نمی کنند. واضح است که ویلنوو از بازی قبلی خود “بلید رانر 2049” (2017) پیشی گرفته است، و تنها می توان با این دنباله برای او آرزوی موفقیت بیشتر کرد.

ترکیبی از “جنگ ستارگان” و “بازی” را تصور کنید. از تاج و تخت،” و شما سرنخی در مورد آنچه در پی خواهد داشت خواهید داشت. به طور مشخص، “تلماسه” در سال 10191 اتفاق می افتد. این حماسه تور دو نیروی امپراتوری‌های متخاصم در سیاره بیابانی تیره آراکیس آشکار می‌شود. این دنیای وحشی و سوزانده از خورشید تنها منبع معدنی منحصربه‌فردی به نام ادویه در جهان است. سفر فضایی بین ستاره ای نه تنها به ادویه وابسته است، بلکه یک داروی روانگردان است که آگاهی را افزایش می دهد و عمر را طولانی می کند. بارون ولادیمیر شرور (استلان اسکارسگارد از «ویل هانتینگ خوب») از خاندان هارکونن، که نسخه کوچکتر جابای هات است، در 80 سال گذشته ثروت زشتی را از آراکیس درو کرده است. اکنون، امپراتور پادیشاه، شادام چهارم، بارون را برکنار کرده و رقیبی به نام دوک لتو آتریدس (اسکار آیزاک از «ماشین سابق») از خاندان قدرتمند آتریدها، که از سیاره اقیانوسی کالادان است، جایگزین او می‌کند. دوک به همراه همسرش لیدی جسیکا (ربکا فرگوسن از «دکتر اسلیپ») و پسر نوجوانشان، پل (تیموتی شالامه از «لیدی برد»)، همراه با دستیارش، گورنی هالک (جاش برولین از «سیکاریو») به آراکیس می‌رسند. و ارتشی عظیم لتو مشکوک است که امپراتور فاسد ممکن است او را برای شکست آماده کند.

هیختگی بلافاصله پس از اینکه لتو مدیریت عملیات استخراج ادویه را به دست گرفت، فوران می کند. پیش از این، دوک قول داده بود که با بومیان اتحاد برقرار کند. این نژاد عشایری ناراضی که به نام فریمن شناخته می شود، در غارهای عمیق آراکیس زندگی می کند و مانند جنگجویان چریکی علیه معدنچیان ادویه کارزارهایی را انجام می دهد. فریمن ها که تحت نظر بارون به شدت رنج می برند، انتظار برخورد مشابهی از لتو دارند. دوک یک پیشاهنگ به نام دانکن آیداهو (جیسون موموآ از “آکوامن”) را اعزام می کند تا خود را در میان آنها جاسازی کند و قلب و ذهن آنها را به دست آورد. این قبیله با پوست ماهاگونی پوشیده شده در شنل های سفید کلاهدار، چشمان آبی کبالتی خیره کننده ای از استفاده از ادویه دارند. یک نوزاد چشم آبی رویاهای پل را تسخیر می کند. در همین حال، تجهیزات معدنی که لتو از بارون به ارث برده است، در شکل خشن است. اگر دمای کباب روی سطح به اندازه کافی بد نبود، کرم‌های شنی حیرت‌انگیز – برخی به طول 1300 فوت – مانند کوسه‌های سفید بزرگ از زیر شن‌های متحرک عبور می‌کنند. این لویاتان‌ها می‌توانند دهان‌های کشسان خود را که با هزاران دندان نیش شرور و تیغ تیز پر می‌شوند، دور یک دستگاه جمع‌آوری ادویه بپیچند. در نهایت، خیانت در کاخ لتو حکومت او را سرنگون می کند و سربازان بارون ارتش آتریدس را نابود می کنند. پل جوان که به طرز معجزه آسایی موفق به فرار می شود، به فریمن ها پناه می برد و به شورش علیه بارون فکر می کند.

مقایسه بین «دون» و «جنگ ستارگان» اجتناب ناپذیر است. در واقع، هر دو فیلم صحنه‌های فرمولی خاصی دارند که عملاً قابل تعویض به نظر می‌رسند. «تلماسه» که یک رشته امپراتوری با احساسات ضد استعماری است، خود را بسیار جدی‌تر از «جنگ ستارگان» می‌بیند. وقتی پل مرگ مربی خود را تماشا می کند، قهرمان ما به همان اندازه که لوک شاهد مرگ اوبی وان کنوبی بود به طرز غم انگیزی رنج می برد. “تلماسه” نیز متفاوت است، زیرا حماسه شمشیر و صندل در مورد موجودات ماوراء طبیعی است. آراکیس باعث می شود تاتوئین مانند یک استراحتگاه ساحلی به نظر برسد. ویلنوو و جان اسپایتس نویسنده «پرومته» و اریک راث فیلمنامه‌نویس «ستاره‌ای متولد شد» مخاطب را با حجم‌هایی از نمایش که فیلم لینچ را به هم ریخته است غرق نمی‌کنند. درعوض، آن‌ها نمایشگاه را بسته‌بندی می‌کنند و از آن برای پیش‌بینی رویدادها استفاده می‌کنند. این جنگ با سلاح‌های باستانی و همچنین آینده‌نگر و با تأکید بر سلاح‌های باستانی انجام می‌شود. هلیکوپترهای سنجاقک معروف به پرنده کوپتر هیجان انگیز به نظر می رسند. دیالوگ واضح و واضح است و هم قانع کننده است. ویلنوو و همراهانش هرگز در این فصل اولیه تشنه به خون دست از قهرمانان ضعیف ما کوتاه نمی‌آورند، و بارون شرور علی‌رغم شکست‌های جزئی مانند تجربه نزدیک به مرگ، دست بالا را حفظ می‌کند. با رفتن تبهکاران، بارون چاق وحشیانه دشمنی تحسین برانگیز اما بی پروا می سازد. جاش برولین و جیسون موموآ از سلاح های خود مانند دست های قدیمی استفاده می کنند. برخلاف لینچ، ویلنوو بینی ما را در خشونت ناپسند نمی مالید. با این حال، نبردها وحشیانه بدون سادیستی هستند. موسیقی ارکستر جنجالی هانس زیمر با میان‌آهنگ‌های کرال بومی فضا را تقویت می‌کند. در مجموع، «تلماسه» به عنوان اولین کلاسیک علمی تخیلی واقعاً بزرگ قرن بیست و یکم با قهرمانی در حال بلوغ که با رویاهای پیشگویانه هدایت می‌شود، قابل درک است.

 

دانلود فیلم Dune 2021 (تل‌ماسه) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در

 

من هرگز کتاب هایی را که فرانک هربرت نوشته است، نخوانده ام. من دوستانی دارم که به این کتاب‌ها علاقه زیادی داشتند و به من در مورد آنها گفتند که چگونه اقتباس اصلی فیلم فاقد محتوای زیادی است. ظاهراً کتاب‌ها بسیار پرجزئیات و پیچیده هستند.

من بلافاصله متوجه شدم که پرکننده‌های بیشتری در این تولید وجود دارد. آیا نیاز است؟ به نظرم بستگی به بیننده داره اولین ساخته دیوید لینچ توسط خیلی ها خلاصه شد و رد شد، اما من به دلیل تلاش ها و محدودیت هایی که مدیران برای او ایجاد کردند از آن لذت بردم. او بودجه محدودی داشت و مجبور بود زمان اجرا را پایین نگه دارد. این سه‌گانه‌های قبل از LotR بود و فیلم‌های 3 ساعته قابل قبول نبودند.

دومین محصولی که من تماشا کرده‌ام سریال مینی SciFi است که خوب بود اما فراموش‌شدنی بود. خیلی پیچیده و مفصل بود. انتخاب بازیگران بیش از حد قابل قبول بود و تلاش برای جلوه های ویژه از نظر بصری سرگرم کننده بود.

این تولید به طرز بصری شگفت انگیزی است. ای کاش کتاب ها را می خواندم تا بتوانم صحنه ها را با آن مقایسه کنم، زیرا ممکن است دید بهتری نسبت به چیزی که دارم تماشا می کنم به من بدهد.

چند تا از صحنه ها در 35 دقیقه اول بسیار شبیه به نسخه 1984 Dune هستند. دست در جعبه/ترس صحنه قاتل ذهن است که فکر می کنم خیلی خوب انجام شد. صحنه مبارزه با گورنی خوب است، من جلوه های ویژه را دوست داشتم اما احساس می کردم صحنه کوتاه شده است.

وقتی تریلر را دیدم از انتخاب بازیگران، به ویژه پل، معذب شدم. با این حال، من در 36 دقیقه هستم و از بیشتر بازی های بازیگران راضی بودم. باز هم می گویم ای کاش کتاب ها را می خواندم تا درک بهتری از توصیف شخصیت ها داشته باشم.

برخی از آنها بسیار شبیه به هر اثری هستند، اما برخی دیگر کاملاً متضاد هستند! برای بازیگر شدن جیسون موموآ اهمیتی نمی‌دهم. به نظر می رسد او در جای خود نیست. من متوجه تغییرات چشمگیر در زن/مرد برخی از شخصیت ها، سن و قد آنها شدم. من از کتاب و توضیحات ارائه شده مطمئن نیستم. من دوست داشتم که آنها از یک آسیایی برای دکتر یوه استفاده کردند.

من هرگز طرحی را که دکتر یوه سپرها را خاموش می کند، درک نکردم. این به نظر من بیشتر شبیه deus ex machina است زیرا نویسنده به خیانت نیاز داشت. برای من اهمیتی ندارد که روند خیانت این شخصیت چقدر ساده بوده است. باید پیچیدگی بیشتری داشت. سپس برعکس، کل «آزادی برای همسرم بخر» با گذاشتن یک دندان توخالی با سم در دهان دوک تا بتواند سم را به بارون بزند؟ این تقریباً به همان اندازه پیچیده و پیچیده یک دستگاه طرح است که می توانید بسازید، اما آنها یکی و سپس دیگری را پشت سر هم انجام می دهند. این یک نقطه پایین در داستان است.

تنها چیزی که بلافاصله من را ناامید کرد، صدا است. من معمولاً در حین استفاده از هدفون به فیلم هایم در سطح 12/100 گوش می دهم. گاهی اوقات باید صدا را به 18 یا 20 برسانم، اما این تولید برای شنیدن برخی از صداها مجبور شدم آن را تا 58/100 برسانم. صداها به منصه ظهور نرسیدند. وقتی شخصیتی زمزمه می‌کند، صدای او را زمزمه نمی‌کنید. شما آن را در آهنگ صوتی به جلو روشن می کنید تا بالاتر از موسیقی یا صداهای محیط قرار گیرد. همچنین از افزایش و کاهش صدا هنگام پخش موسیقی انتقالی خوشم نمی آید. صدا قطعا مشکل دارد و این یک مسئله تولید است. من کارگردان و تکنسین های صدا را برای این موضوع مقصر می دانم.

چندین صحنه وجود دارد که احساس می کنم نیازی به آنها نیست. وقتی پل در حال صحبت با خدمتکاری است که در حال آبیاری کف دست است. من احساس نمی کردم این لازم است. این بیشتر از آن که برای توسعه داستان باشد پرکننده است.

همانطور که گفتم، صحنه های زیادی وجود دارد که در هیچ یک از تولیدات قبلی وجود ندارد. من فکر می کنم بسیاری از آنها به داستان اضافه شده اند که من قبلاً متوجه نشده بودم. برخی از آنها ارزشمند هستند، برخی دیگر پرکننده‌ای هستند که تولید می‌توانست آن‌ها را در کف اتاق برش بگذارد.

در مجموع، من فکر می‌کنم فیلمنامه خوبی است که در تلاشی برای وفاداری به کتاب تولید شده است. بالا و پایین وجود دارد. برخی صحنه ها عالی، صحنه های دیگر مه. من برخی از بازیگران را زیر سوال می‌برم. فکر می‌کنم با توجه به دو تولید مختلف قبل از آن، تا جایی که می‌توانستند خوب عمل کردند، اما نتوانستند حد وسطی پیدا کنند.

 

دانلود فیلم Dune 2021 (تل‌ماسه) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در

 

اشتباه نکنید، فیلم همه چیز را برای زنده کردن کتاب به درستی انجام می دهد. جلوه های بصری فوق العاده است و کار فرانک هربرت به وضوح قابل درک و احترام است. اما چیزی کمی خاموش است، واقعا نمی توانم انگشتم را روی آن بگذارم. در حالی که تلاشی که دیوید لینچ انجام داد (دون، 1984) کمی بیش از حد بود و فیلمساز آزادی های زیادی داشت، دنیس ویلنوو (دان، 2021) شاید کمی مصمم بود که یک اشتباه را دوبار انجام ندهد.

من کتاب را چند ماه پیش خواندم، بنابراین هنوز کاملاً از چگونگی پیشرفت داستان آگاه بودم. به جرأت می‌توانم بگویم، این باعث شد که فیلم در اینجا و آنجا کمی کند و کسل‌کننده باشد. همانطور که گفتم، این چیزی بیش از آن بود که توسط تصاویر و صداهای فوق العاده ساخته شده باشد، اما نمی توانم این فکر را که داستان می توانست به شیوه ای کمی پرانرژی تر روایت شود، متزلزل کنم.

در مجموع، یک شکایت کوچک، و افرادی که تازه وارد این فرنچایز شده اند، که من گمان می کنم تعدادشان زیاد باشد، شاید چنین احساسی نداشته باشند. در نهایت من بیش از حد راضی تئاتر را ترک کردم، بنابراین هنوز یک 9/10 برای من است.

 

دانلود فیلم Dune 2021 (تل‌ماسه) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در

 

بازگشت به سینما بعد از سال گذشته شگفت‌انگیز است، من چند فیلم خوب دیده‌ام، و چند فیلم شوکه کننده، هرچند این اولین فیلم عالی سال برای من است.

داستان به نوعی آسان‌تر است. دنبال کردن نسبت به آخرین اقتباس، انگیزه ها و اعمال راحت تر دیده و دنبال می شوند. احساس می‌کردم که کتاب اینجا زنده شده است، حتی اگر چند تغییر داشته باشد.

بازی‌ها و موسیقی تاثیرگذار هستند، اما بصری باورنکردنی‌ترین چیز در تل‌ماسه است. ، الهام بخش به نظر می رسد. نبردها حماسی هستند، صحنه پردازی چشمگیر است، شما تقریباً احساس می کنید به اکشن نزدیک هستید، من نمی توانم آن عنصر را به اندازه کافی ستایش کنم.

وقتی قسمت اول را دیدم، کمی شگفت زده شدم، کمی تعجب کردم. از پایان شگفت‌زده‌تر شدم، فقط امیدوارم انتظار خیلی طولانی نباشد.

با توجه به اینکه فیلم در کجا به پایان می‌رسد، هرگز احساس کندی یا کشیده شدن نداشت، از ابتدا تا انتها مجذوب شدم.

واقعاً من هول شدم، 10/10.

دیدگاهتان را بنویسید!

pwa